.FILE 2G 3G 4G 5G
Till startsidan
    • Föräldraskap
    • Integritet
    • Källkritik
    • Näthat och yttrandefrihet
    • Så funkar internet
    • Säkerhet på nätet
  • Säkerhet på nätet
  • Om oss
  • Lyssna
    Lyssna på sidans text med ReadSpeaker
  • Sök
Ämnen
Föräldraskap
Integritet
Källkritik
Näthat och yttrandefrihet
Så funkar internet
Säkerhet på nätet
Säkerhet på nätet
Få hjälp direkt – guider
I förebyggande syfte – snabbkurser
Fördjupa dig – artiklar
Om oss
Om kakor
Om webbplatsen
Integritetspolicy
Ordlista
  1. Hem
  2. Sök: (sida 3 av 25)
Antal träffar: 243
  • Guide – För dig som drabbats
    1 min läsning

    Min smarta mobiltelefon har blivit stulen eller så har jag tappat bort den

    Så gör du om din smarta mobiltelefon har blivit stulen eller om du har tappat bort den – hjälpsamma guider för dig som blivit utsatt.

  • Guide – För dig som drabbats
    1 min läsning

    Jag får ingen post längre

    Så gör du om du inte får någon post längre och du misstänker att du blivit ID-kapat av bedragare på nätet – hjälpsamma guider.

  • Guide – För dig som drabbats
    1 min läsning

    Någon har ändrat min folkbokföringsadress utan min vetskap

    Så gör du om någon har ändrat min folkbokföringsadress utan din vetskap – hjälpsamma guider för dig som blivit utsatt för bedragare.

  • Guide – För dig som drabbats
    1 min läsning

    Någon har tagit lån, beställt varor eller tecknat abonnemang i mitt namn utan min vetskap

    Har någon tagit lån, beställt varor eller tecknat abonnemang i ditt namn utan din vetskap? Här kan du få hjälp.

  • Guide – För dig som drabbats
    1 min läsning

    Jag har fått ett felaktigt inkassokrav, eller ett inkassokrav på något som jag inte har beställt

    Så gör du om du har fått ett felaktigt inkassokrav, eller ett inkassokrav på något som du inte har beställt – här kan du få hjälp.

  • Guide – För dig som drabbats
    1 min läsning

    Jag har fått en faktura på något jag inte har beställt

    Så gör du om du fått faktura på något du inte har beställt – hjälpsamma guider för dig som blivit utsatt för bedragare på nätet.

  • Guide – För dig som drabbats
    1 min läsning

    Jag får avslag på lån eller krediter som jag inte har ansökt om

    Så gör du om du får avslag på lån eller krediter som du inte har ansökt om – hjälpsamma guider för dig som blivit utsatt för bedragare.

  • Guide – För dig som drabbats
    1 min läsning

    Jag får meddelande om att kreditupplysningar tagits på mig utan att jag gjort något som skulle kunna utlösa detta

    Gör så här om du får meddelande om att kreditupplysningar tagits på dig utan att du gjort något som skulle kunna utlösa detta.

  • Guide – För dig som drabbats
    1 min läsning

    Någon har kapat mitt konto på sociala medier och utger sig för att vara jag

    Gör såhär om någon har kapat och ditt konto på sociala medier och utger sig för att vara du – få hjälp direkt.

  • Guide – För dig som drabbats
    1 min läsning

    Någon har klonat mitt konto och låtsas vara jag på sociala medier

    Så går du tillväga du om du har blivit utelåst från din dator och nu krävs på en lösensumma för att den ska låsas upp.

Föregående sida Sida 3 av 25 Nästa sida
Skriv upp dig på vårt nyhetsbrev!

Skriv upp dig på vårt nyhetsbrev!

Varje månad får du kunskap och tips från Internetstiftelsen som gör det digitala livet enklare. Poddar, artiklar och tips om föreläsningar. Mer kunskap helt enkelt!

Jag samtycker till att ta emot nyhetsbrev och har tagit del av integritetspolicyn
Skriv upp dig på vårt nyhetsbrev!

Skriv upp dig på vårt nyhetsbrev!

Varje månad får du kunskap och tips från Internetstiftelsen som gör det digitala livet enklare. Poddar, artiklar och tips om föreläsningar. Mer kunskap helt enkelt!

Jag samtycker till att ta emot nyhetsbrev och har tagit del av integritetspolicyn

Internetkunskap från Internetstiftelsen hjälper dig att bli en säker och medveten internetanvändare. Internetstiftelsen är en oberoende, affärsdriven och allmännyttig organisation. Vi verkar för ett internet som bidrar positivt till människan och samhället. Vi ansvarar för internets svenska toppdomän .se och sköter drift och administration av toppdomänen .nu. Intäkterna från affärsverksamheten finansierar en rad satsningar i syfte att möjliggöra att människor kan nyttja internet på bästa sätt, och stimulera kunskapsdelning och innovation med inriktning på internet.

  • Internetstiftelsen
  • Hammarby Kaj 10D
  • Box 92073
  • 120 07 Stockholm
  • E-post: info@internetstiftelsen.se
  • Telefon: 08-452 35 00
  • Organisationsnummer: 802405-0190
Certifierade enligt ISO/IEC 27001:2013 Certifierade enligt ISO/IEC
27001:2013
Internetstiftelsen

Internetstiftelsen

Internetstiftelsen verkar för ett internet som bidrar positivt till människan och samhället
Svenskarna och internet

Svenskarna och internet

En årlig studie av svenska folkets internetvanor
Internetdagarna

Internetdagarna

Internetdagarna är en konferens som arrangeras av Internetstiftelsen
Digitala lektioner

Digitala lektioner

Öppen digital lärresurs med färdiga lektioner för alla stadier i grundskolan
Goto 10

Goto 10

Goto 10 är en start- och mötesplats för internetrelaterade frågor som drivs av Internetstiftelsen
Internetmuseum

Internetmuseum

Ett digitalt museum som byggts, och kureras av Internetstiftelsen
  • Om webbplatsen
  • Om kakor